måndag 27 juli 2015

Säkerhet på Drönare, gräsklippare, häcksaxar, motorsågar, borrmaskiner

En säker flygkamera, allmänt kallad drönare
Lika säker som allt annat elektriskt som används i dag.

Uppfinnarens misstro från omvärlden.
Det är mycket som går att få bättre som används i dag. För ett antal år sedan då vi började sälja våra egendesignade förslovningsringar så var det helt omöjligt att få rätt ringstorlek till kunden. Klurade en tid och provade med våra beställare. Tog patent på vårt IT-ringmått som fungerar bättre än något annat som finns för självutprovning av rätt ringstorlek. Trots sedan tidigare från patentsökningar och designsökningar att det är otroligt knöligt.  Orkar därför inte med flera ansökningar.
Den här flygkameran som har en massa egenskaper som förbättrar säkerheten för omgivningen. och är en perfekt lågflygande farkost som är lika säker som annat elektriskt med vassa knivar.
De så nu populära Robotgräsklipparna är lika elaka, men media talar inte om dem, ingen mänsklig person behöver hålla i den, den innehåller rotorknivar. Ingen behöver vakta den, och inget säkerhetsavstånd alls. Det finns elektronok även i denna apparat.
Den rotordrivna multikoptern har liknande knivar säkerhetsavstånd 50 meter oavsett hur den fungerar. Den här med de små motorerna kan göra skada, men för att göra verklig skada. Jag utvecklar så svaga och lätta maskiner som det bara går. Mina levererar lika resultat till mindre risk, och följaktligen behövs inte de otroliga säkerhetsavstånden, med fångrem så bör mina  utan GPS räcka med samma säkerhetsavstånd som med en gräsklippare eller motorsåg, De färdigtillverkade paskinerna måste se kraftiga ut och vara tilltalande för att kunna säljas bra. Enligt en test på YouTube kan en sådan kraftig motor med en stum monterad propeller slita av en halsven, Dessa tunga maskiner är då lika farliga som en motorsåg.   

En rätt tillverkad multikopter är mycket säker i drift, vid kunskaper hur det fungerar så kan jag meddela att en sådan "ramlar" inte ner en ända gång på 3 år. Mina har aldrig ramlat ner och har flygit i snitt flera gånger ber dag i alla väder. Vid många minusgrader gäller att landa inom någon minut.
Vi varmt väder kan jag med effektiva battericeller (OBS viktigt, undviker batteri med alla celler i samma batteri) Flera celler parallellkopplade är modellen) Behöver motorerna 5 celler, så skulle jag använda 5 parallellkopplat 2 och 2 totalt då 10 celler, när du ska vara 100%säker. Eller separata 5 celler. Fartreglaget får inte slå ifrån om du tappar en cell.  95% hänger på strömförsörjningen var det före GPS tiden. (Skit bakom spakarna en annan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar